1. Gebruiker
Nadat de mobiele beheerder van je organisatie (fleet administrator) jou als mobiele gebruiker heeft toegevoegd in het MyDstny portaal, kan hij/zij kiezen uit twee procedures voor de activatie van je SIM kaart.
- Hij/Zij stuurt je een activatiemail waarbij je een link kan volgen om het activeringsproces op te starten. Op dit moment heb je normaal de SIM kaart via de mobiele beheerder van je organisatie ontvangen.
- Hij/zij start het activeringsproces automatisch en handelt het proces zelf af.
De activatiemail
In geval van optie 1, ontvang je van ons een activatiemail. Hierin staat de link naar het activatieportaal voor het activeren van je SIM kaart en de stappen die je hiervoor moet nemen. Heb je deze mail niet gekregen? Neem dan contact op met je mobiele beheerder van je organisatie of contacteer ons via +32 2 401 97 00 (optie 1) of support@dstny.be .
Stappen voor het activatieproces
- Hou je SIM kaart bij de hand
- Surf naar het activatieportaal (link) om de activatie te starten. Deze link is persoonlijk en dus enkel toepasselijk voor jouw SIM kaart. De activatie zelf zou normaal een uurtje moeten duren, maar kan – wegens omstandigheden – twee dagen in beslag nemen.
- Geef je SIM kaart nummer in indien deze nog niet is ingevuld.
- Hierna wordt je SIM kaart geactiveerd. Van zodra het netwerk wegvalt, kan je je oude SIM kaart door de Dstny SIM kaart vervangen.
Begin te bellen en surfen met Dstny Mobile.
Werkt iets niet zoals het moet?
Probeer de vliegtuigmodus aan – en uit te zetten of herstart je toestel. Als je hierna niet surft of belt via het Dstny netwerk, contacteer je best de interne beheerder van jullie mobiele telefonie. Hij/zij zal dan met ons contact opnemen.
Een paar handige tips & tricks
- Wijzig steeds de standaard pincode van je SIM kaart via de instellingen van je mobiele toestel. Dit garandeert een betere veiligheid van je toestel en je privacy!
- Stel je voicemail in door te bellen naar 9999.
- Wijzig de APN configuratie van je toestel om te kunnen surfen (datagebruik) via het Dstny netwerk. Voor meer informatie, verwijzen we je graag door naar onze APN instellingen.
2. Mobiele beheerder (fleet administrator)
- Open het portaal via https://my.dstny.be. Voor meer uitleg over het aanmelden, kan je hier terecht.
- Via het linkermenu, ga je naar
- Self-Service
- UC & Mobile
- Manage users
- Klik op de naam van de gebruiker (of gebruik de zoekfunctcallto:+3224019700ie) voor wie je een SIM kaart wil activeren.
- Klik op “Add Service”
Nu kan je de gewenste dienst voor de geselecteerde gebruiker configureren.
1. Kies je product type
Afhankelijk van je contract, kunnen meerdere producttypes vermeld worden, die een SIM kaart bevatten:
- Dstny Mobile: mobiele telefonie en mobiel internet
- Dstny SmartMobile: vast-mobiele integratie met de Dstny cloud telefooncentrale
- Dstny FMC: vast-mobiele integratie zonder de Dstny cloud telefooncentrale
2. Kies je diensttype voor deze gebruiker
Afhankelijk van het gekozen product, heb je ook nog verschillende diensten.
- Dstny Mobile bevat alle mobiele soorten abonnementen:
- Standaard simkaarten (Mobile)
- Data-simkaarten (enkel data, geen telefonie) (Mobile internet)
- Dstny SmartMobile bevat alle geconvergeerde soorten abonnementen:
- Geconvergeerde (vaste en mobiele) simkaarten
- Data-simkaarten
- UC-gebruikers (alleen vast)
Enkel het producttype waarvoor je ook een contract hebt, zal worden weergegeven.
3. Kies je specifieke bundel
- Kies nu de specifieke bundel (aantal data, aantal belminuten) voor deze specifieke gebruiker en voeg er eventuele opties (e.g. extra internationale belminuten) aan toe.
4. Bevestig je gekozen bundel voor deze gebruiker.
Van zodra je het product, de specifieke dienst en de specifieke bundel voor een gebruiker hebt gekozen, kan je zijn dienst beginnen configureren.
5. Configureer je telefoonnummer
Met de configuratie van het telefoonnummer kan je kiezen welk mobiel nummer ter beschikking zal gesteld worden. Je kan kiezen uit:
- Nieuw nummer aanvragen (Request new number): er wordt een nieuw mobiel nummer toegewezen.
- Een bestaand nummer meenemen (Port an existing number): een bestaand nummer wordt van een andere operator overgedragen aan Dstny.
- Een bestaande Dstny dienst meenemen (Port an existing Dstny service): een bestaand mobiel nummer binnen je organisatie wordt overgedragen.
Afhankelijk van de optie die je kiest, moet je mogelijks aanvullende informatie opgeven.
Let op, als je verkeerde informatie invoert bij het porteren van een nummer, wordt deze geweigerd. Je kan dan de ingevoerde gegevens wijzigen nadat deze zijn mislukt via het dashboard in MyDstny bij “Mobile porting issues”.
6. Configureer de SIM kaart
Met de configuratie van de SIM kaart kan je het simkaartnummer voor de gebruiker configureren. Dit kan je op twee manieren doen:
- Optie 1: Mijn gebruiker heeft een ongebruikte simkaart en wil deze tijdens de activering ingeven: de gebruiker ontvangt een e-mail met een link naar een webpagina waar hij/zij het simkaartnummer kan invoeren. Dit betekent dat je als mobiele beheerder niet voor elke gebruiker een simkaartnummer hoeft in te voeren en de gebruiker zelf kan beslissen wanneer hij/zij het nummer invoert. Dit is praktisch wanneer er meerdere gebruikers ineens moeten worden geactiveerd.
- Optie 2: Ik heb een ongebruikte simkaart die ik wil gebruiken: jij kan als mobiele beheerder het simkaartnummer invoeren en geeft zelf de juiste simkaart aan de juiste gebruiker.
7. Je vaste nummer kiezen
Wanneer er een vast nummer nodig is (voor vast-mobiele integratie diensten, zoals SmartMobile en FMC), kan je dit selecteren in
- Optie 1: een lijst met beschikbare vaste nummers (een vast nummer kiezen)
- Optie 2: een lijst met vaste nummers die al in gebruik zijn (een actief vast nummer kiezen). Als je deze optie kiest, wordt het actieve vaste nummer verwijderd bij de gebruiker aan wie het op dat moment gekoppeld is en toegevoegd aan de nieuwe gebruiker.
Als er geen vaste nummers meer beschikbaar zijn, kan je nieuwe nummers aanvragen via ons support team: support@dstny.be op +32 2 401 97 00 (optie 1).
8. Activering
Je bent gekomen op de laatste stap van het activeringsproces! Hier moet je nog twee beslissingen maken.
Hoe voltooien we de activering?
Je kan kiezen uit twee procedures:
- Een e-mail naar de gebruiker sturen met instructies over het voltooien van de activering: de gebruiker ontvangt een e-mail en moet op een link klikken om het activeringsproces te starten. Om een beter zicht te krijgen op dit proces kan je naar Sim kaart activeren – gebruiker gaan.
- Het activeringsproces start automatisch: het activeringsproces start zonder tussenkomst van de gebruiker. Deze optie is niet altijd beschikbaar en heeft te maken of het simkaartnummer reeds in ingevoerd door jou als mobiele beheerder.
Wanneer moeten we de activering starten?
Je kan kiezen uit twee procedures:
- Optie 1: De activering zal zo snel mogelijk starten: het volledige activeringsproces (e-mail aan de gebruiker sturen, nummer meenemen starten enz.) start nu, nadat je op “save” hebt geklikt.
- Optie 2: Ik kies of het activeringsproces later wordt gestart: Het volledige activeringsproces (e-mail aan de gebruiker sturen, nummer meenemen starten enz.) start later. Dit is handig ter voorbereiding op een migratie: alle gegevens kunnen bijvoorbeeld op vrijdagavond worden ingevoerd, maar er wordt nog niets gestart. Het proces kan daarna handmatig worden gestart (zie Services die wachten op activering), bijvoorbeeld op maandagochtend, zodat de gebruikers de activering niet al in het weekend kunnen starten.