EASI en Destiny slaan handen in elkaar vanuit gedeelde waarden en positionering naar de markt
Traditionele Cloud Telecom spelers voldoen niet langer aan de wensen van de markt en hun werknemers.
EASI en Destiny, twee Belgische aanbieders van veilige clouddiensten op de B2B markt, bundelen hun krachten in een strategisch partnership. De samenwerking wordt, naast een sterke strategische en technologische overeenkomst, gesloten op basis van de gemeenschappelijke waarden en een opvallende cultural fit.
Innovatief partnership
Destiny biedt als Cloud Telecom provider datacenter connectiviteit aan aan EASI, die haar klanten zo toegang verleent tot hun eigen Cloud2be oplossing. Door de strategische integratie van de diensten worden de eindklanten voorzien van een totaalpakket volgens het one-stop shop principe, met volledige controle op de kwaliteit van zowel de oplossingen als de levering ervan. “We zien dat de Belgische KMO markt onderbediend wordt op dit vlak en willen hier samen iets aan doen.” verklaart Daan De Wever, CEO van Destiny.
Inhoudelijke match
‘De inhoudelijke match is voor ons de belangrijkste voorwaarde voor een geslaagd partnership. Groeiplannen kunnen alleen de juiste vorm aannemen als je er met gedeelde waarden en cultuur naartoe werkt. In Destiny zagen wij hiervoor de perfecte partner, omwille van de raakvlakken die we hebben op strategisch gebied, maar ook de sterke overeenkomsten in onze bedrijfscultuur,” zegt Thomas van Eeckhout, managing partner van EASI.
Een sterke cultural fit bij de totstandkoming van nieuwe samenwerkingen tussen bedrijven biedt niet alleen de basis voor een succesvollle groei, maar levert ook tal van voordelen op, zowel voor de bedrijven zelf als voor de markt.
Éen aanspreekpunt voor de klant
Met dit partnership vullen Destiny en EASI elkaars dienstenaanbod aan. Dat heeft voor de klant verschillende voordelen. Beheersbare kosten, proactieve communicatie en bovenal één aanspreekpunt. Zaken waar heel wat bedrijven in het middensegment vandaag naar op zoek zijn.
“Klanten kunnen clouddiensten van EASI afnemen, waarin Destiny dan voorziet in redundante connectiviteit. Zo hebben de bedrijven in het middensegment slechts één aanspreekpunt voor het totaalpakket en kunnen we verzekeren dat de kwaliteit van de dienstverlening gestroomlijnd is met die van ons,” legt Thomas uit.
Daan vult aan. “Het feit dat onze beide business modellen gericht zijn op dezelfde markt, maakt dat we de doelgroep en hun verwachtingen goed kennen. Dat we daar beiden op inzetten, zorgt er niet alleen voor dat we op de meest effectieve manier kunnen focussen op onze gezamenlijke dienstverlening, het maakt ook dat we de band met onze klanten centraal stellen.” Met die persoonlijke aanpak positioneren beide bedrijven zich als challengers in de B2B markt.
De kracht van de interne ambassadeur
En die persoonlijke aanpak realiseren beide bedrijven door enorm in te zetten op erkenning en interne transparantie. Gelukkige werknemers zorgen voor gelukkige klanten. EASI werd al voor de 5de keer op rij verkozen tot Best Workplace en ook Destiny zet sterk in op het betrekken van haar medewerkers bij de bedrijfsbeslissingen via projectgroepen.
“Cohesie tussen medewerkers is een onmisbaar element,” zegt Thomas. “Je moet niet alleen vertrouwen creëren tussen het management, maar ook tussen de werknemers onderling.” “Klopt,” zegt Daan. “Pas wanneer er sprake is van vertrouwen, kan informatie optimaal gedeeld worden en komen er heel mooie samenwerkingen tot stand. Vertrouwen is geen gegeven dat je zomaar verkrijgt, maar een cultuur die je opbouwt en waaraan je blijft bouwen – non stop.”
Over EASI & Destiny
EASI en Destiny zijn award-winning companies die de afgelopen jaren meerdere keren werden geprezen voor hun sterke, maar duurzame groei – waarin ze steeds trouw bleven aan hun waarden. Die evolutie hebben de innovatieve bedrijven te danken aan weloverwogen strategische beslissingen die ze namen, maar – naar eigen zeggen – nog meer aan de werknemers die ze erkennen als kern van het bedrijf.
In de Cloud Telecom sector moeten kleine bedrijven vaak opboksen tegen een gesatureerde markt aan concurrentie. De kunst is dan om je te onderscheiden van de rest, niet enkel door de diensten die je verleent, maar door de meerwaarde die je bekomt door een sterke partner aan je zijde te hebben. Dat is wanneer er sprake is van een win-win situatie – voor zowel de verenigde bedrijven als de klant