De cloud oplossing van Microsoft Teams en Dstny
Vandaag chatten en videobellen we meer dan ooit via Microsoft Teams. Logisch, want daarmee kun je vlot met elkaar vergaderen, overleggen of chatten. Met de geïntegreerde cloud oplossing van Microsoft Teams en Dstny optimaliseer jij je samenwerking en business continuity: je verrijkt je Cloud telefooncentrale met de samenwerkingsmogelijkheden van MS Teams en koppelt er je CRM aan. Zo werk en overleg je efficiënter en blijf je overal bereikbaar voor klanten en collega’s.
Samenwerken in Office 365, plannen, delen, rapporteren
Alles wat je nodig hebt om efficiënt samen te werken vanop afstand, zit veilig en beheerd in Microsoft Teams (MS Teams) én is geïntegreerd in het Office 365-systeem. Zo plan je vergaderingen in, check jij je taken, of stuur je bestanden via chat door. Je deelt je scherm tijdens een conference call en bewerkt documenten in real time met alle deelnemers. En ook dashboards, rapporten, en projecten volg je vlot op binnen de MS Teams-omgeving. Zonder van scherm te veranderen. Elk team heeft minstens 1 TB cloudopslag. De sterke zoekfunctie en overzichtelijke menubalk maken dat je meteen vindt wat je nodig hebt.
Videobellen en chatten met teams
Met MS Teams communiceer je vlot met elkaar, alsof je in dezelfde ruimte zit. In de virtuele meetingroom vergaderen, videobellen en chatten collega’s onbeperkt - met elkaar, een team of een hele afdeling. MS Teams biedt bovendien de mogelijkheid om externe personen uit te nodigen tot die virtuele vergaderingen.
MS Teams: veilig en beheervriendelijk
MS Teams vereenvoudigt en stroomlijnt niet alleen het telewerken, het voorkomt ook dat collega’s met apps en services werken die moeilijk centraal te beheren zijn, of onder de veiligheidsradar van je IT-team vliegen. Nu afstandswerken de norm is en vele collega’s mobiel hun toestellen gebruiken, is online veiligheid een niet te onderschatten prioriteit. MS Teams voor bedrijven zet hoog in op die security: met de multifactorauthenticatie zijn alle data versleuteld, net als bij de rest van Office 365.
Direct Routing: MS Teams als je telefooncentrale
Gebruik je MS Teams als telefooncentrale? Dan kun je jouw klassieke telefonie in de MS Teams-omgeving integreren. En dat is handig voor je mobiele of telewerkende collega’s én voor je medewerkers op kantoor. Want via de Direct Routing-oplossing van Destiny maak je van Microsoft Teams een volwaardige telefooncentrale. MS Teams-gebruikers krijgen ieder een eigen telefoonnummer toegewezen. Via de MS Teams-applicatie ontvangen ze oproepen en bellen ze uit via de Dstny telefonie. Of schakelen ze vlot door naar mobiele collega’s, gebruikers binnen MS Teams of externe nummers. Alles geregeld via één scherm. Je hebt alleen nog een headset nodig.
Maar Microsoft Teams heeft als telefooncentrale zijn beperkingen. Van zodra je organisatie nood heeft aan meer geavanceerde telefooncentralefunctionaliteiten, moet je op zoek naar een geïntegreerde cloud oplossing.
Integreer je business in Microsoft Teams
Wil je blijven gebruik maken van de MS Teams omgeving als collaboratietool, in combinatie met een geavanceerdere cloud telefooncentrale? Ook dat is mogelijk! Afhankelijk van jouw noden integreren we de Microsoft Teams-omgeving met onze eigen cloud telefooncentrale. Zo kan Dstny ook een koppeling maken met je klantendatabase, helpdesk- of callcenteromgeving.
- CRM-integratie. We integreren de cloudtelefonie van Dstny met je CRM-systeem. Bij een inkomend gesprek zie je meteen wie je aan de lijn hebt, en wat je over je beller en zijn projecten moet weten.
- Geavanceerd callcenter. Met onze cloudtelefonie beschik je over een volwaardige callcenteroplossing. Een algemeen nummer schakelt oproepen in een mum van tijd door naar een beschikbare agent. Via de Dstny-toepassing met geïntegreerde MS Teams-interface volgt je callcentermanager de (dropped) calls en activiteiten van zijn agenten op - in real time. Zo grijpt hij op de callcenteroplossing in wanneer dat nodig is en houdt hij zicht op alle informatie via MS Teams.
- Ticketing. Ook kunnen we jouw ticketingoplossing voor helpdesks integreren. Die oplossing gebruiken we zelf ook om onze klanten en gebruikers efficiënter te ondersteunen. Wie een vraag heeft, krijgt automatisch een ticketnummer toegestuurd. Belt deze gebruiker onze helpdesk op en geeft hij dat nummer in het keuzemenu in? Dan wordt de oproep naar de agent gerouteerd die hij eerder aan de lijn had. Dankzij de hoger beschreven CRM-integratie ziet deze agent ook de historiek van zijn supportvraag op het scherm, en kan hij de beller meteen verder helpen. Zo hoeft een klant niet zijn telkens opnieuw zijn verhaal te doen.
Meer informatie of advies om de mogelijkheden van MS Teams te ontsluiten binnen je bedrijf? Geef ons gerust een seintje. We denken graag met je mee.