Heb je onlangs een nieuwe dienst aangevraagd of gewijzigd?
Dan zal je factuur hoogst waarschijnlijk een aanpassing kennen.
Is er een stijging in je factuur?
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Dstny dienst toegevoegd aan jouw contract.
We rekenen de nieuwe dienst aan vanaf de dag van installatie, pro rata voor diezelfde maand waarin de installatie gebeurd is. De volgende maand wordt het totaalbedrag aangerekend.
Een voorbeeld
Je bestelt begin januari 10 nieuwe Dstny Mobile SIM kaarten, aan € 10 per SIM kaart. Deze kaarten worden geactiveerd op 16 januari.
Begin februari ontvang je dan jouw factuur voor februari (de maand die zal komen) met je huidige diensten, plus een stijging van €100 voor de nieuwe mobiele dienst.
Je ontvangt ook een extra aanrekening van € 48 voor de in gebruik name van de 10 SIM kaarten voor een periode van 15 dagen in januari (€ 100 gedeeld door 31 dagen, maal 15 resterende dagen).
Is er een daling in je factuur?
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een Dstny dienst geannuleerd of verminderd aan jouw contract.
We factureren het nieuwe, gedaalde bedrag aan het begin van de volgende maand en je ontvangt van ons een credit nota voor het aantal dagen dat je deze dienst niet meer hebt gebruikt in de vorige maand.
Een voorbeeld
Begin januari zeg jij één vestiging op met een Dstny SmartFit internetlijn van € 85,00. Je accountmanager maakt een opzegdocument op en op 16 januari zetten onze techniekers deze lijn effectief stop.
Begin februari ontvang je dan jouw factuur voor februari (de maand die zal komen) met je huidige diensten, verminderd met de € 85 van de Dstny internetlijn.
Je ontvangt ook een credit nota van € 41 voor het niet in gebruik nemen van de Dstny lijn op de geannuleerde vestiging voor de resterende 15 dagen van januari (€ 85 gedeeld door 31 dagen, maal 15 resterende dagen).
Wat met het aanpassen van mobiele bundels?
Om eventuele onjuistheden te voorkomen, kan je je mobiele bundel slechts éénmaal per maand wijzigen in het MyDstny portaal.
Van zodra je een bundel wijzigt, zal je volgende factuur zich pro rata aanpassen. Een voorbeeldje om dit te verduidelijken vind je hieronder. Hier beslist een klant om op 21 april zijn mobiel abonnement te verhogen van een Plus naar een Extra bundel.
- Op 1 april ontvangt de klant een factuur voor de periode van 1 tot 30 April voor zijn Mobile Plus abonnement, i.e. € 10.
- Op 21 april beslist de klant om zijn Mobile Plus om te zetten naar een Mobile Extra bundel van €20. Op dit moment zal de facturatie wijzigen van het Mobile Plus naar het Mobile Extra bedrag. Hierdoor kan de gebruiker genieten van zijn verhoogde abonnement voor de resterende periode van de maand. Extra verbruik – dat niet in de Mobile Plus bundel inbegrepen zat en verbruikt is in de eerste 21 dagen, zal nog steeds worden aangerekend op 1 mei.
- Op 1 mei zal de klant een factuur ontvangen voor de periode van 1 tot 31 mei. Naast de aanrekening van het Mobile Extra abonnement voor de maand mei (ter waarde van €20,00), zal de klant ook de volgende afrekening zien voor de gemaakte wijziging in april.
Komt de aanpassing niet door in je factuur?
Dan kan je ons dit steeds laten weten via finance@dstny.be . Wij controleren dit samen met jou en maken het zo snel mogelijk in orde.