Drie manieren waarop cloud communicatie kmo’s versterkt
In de gesatureerde markt van vandaag moeten kmo’s hun positie versterken tegenover alsmaar meer concurrenten. Om zich te kunnen onderscheiden gaan deze bedrijven dan vaak op de kwaliteit van hun product inspelen. Toch blijkt dat vooral customer service mensen over de streep trekt: klanten kiezen voor kmo’s die uitblinken in persoonlijke dienstverlening en efficiënte opvolging.
Maar hoe vergroot je jouw klantvriendelijkheid en hoe blijf je de concurrentie voor? Een eenduidig antwoord is er niet. Maar met cloud communicatie zet je alvast een grote stap in de juiste richting. Benieuwd hoe cloud communicatie jouw dienstverlening een boost kan geven? Bij Dstny is extreme klantentevredenheid onze top prioriteit. We delen daarom graag onze inzichten met jou:
1. Optimaliseer je interne productiviteit met cloud communicatie
Wil je efficiënt communiceren naar de buitenwereld? Dan moet je eerst je interne communicatie stroomlijnen. Zorg dat al je departementen in één communicatienetwerk geïntegreerd zijn – ook wanneer ze zich op meerdere vestigingen bevinden.
Hoe helpt cloud communicatie je daarbij? Cloud-based communicatie geeft jou en je medewerkers – via de cloud – vlot en van overal toegang tot alle bedrijfsinformatie. Dankzij video vergaderen jullie vlot samen vanop de verschillende vestigingen, en delen jullie schermen. Via cloud communicatie zie je meteen of je collega’s telefonisch bereikbaar zijn of ontvang en herbeluister je voicemails via je e-mail. Een snelle vraag voor je collega via de chat? Ook dat kan eenvoudig via het cloud communicatie platform.
Kortom, met Cloud Communicatie werken alle collega’s optimaal samen, presteren ze beter, en gaat de productiviteit omhoog.
2. Verhoog de efficiëntie van je communicatie met de klant
Een klant die je opbelt, wil meteen de juiste collega bereiken en snel een antwoord op zijn vraag krijgen. Met het stijgend aantal mobiele of thuiswerkende collega’s is doorschakelen een nachtmerrie. Vaak gaat een belangrijke vraag of cruciale informatie verloren nog voor ze de ontvanger bereikte.
Hoe helpt cloud communicatie je daarbij? Dankzij cloud-based communicatie voeg jij je collega’s aan een telefoongesprek toe, schakel je de oproep eenvoudig naar hen door – zelfs als ze op een andere plek werken, of alleen via hun mobiele toestel bereikbaar zijn. Alle belangrijke informatie uit een gesprek bewaar je gemakkelijk in de cloud, zodat die nadien voor iedereen beschikbaar is. Je collega’s consulteren de informatie vlot en van overal, en helpen je klant sneller verder.
Kortom, je verbetert de band met je klant en je stemt gemakkelijker wederzijdse verwachtingen af.
3. Wees altijd bereikbaar voor de klant, waar je ook bent
Thuiswerk, telewerken of werken in co-workspaces, vandaag zitten medewerkers van één bedrijf steeds vaker op verschillende locaties. Daar hoeft de samenwerking en je bereikbaarheid niet onder te lijden.
Hoe helpt cloud communicatie daarbij? Met cloud communicatie dragen jij en je collega’s een volledige telefooncentrale op zak. Je bent altijd bereikbaar op één vast professioneel nummer – welk toestel je ook gebruikt. En je schakelt eenvoudig tussen vaste en mobiele toestellen – waar je ook bent. Zo vloeien vaste en mobiele communicatie naadloos in elkaar over, verhoog je de snelheid en kwaliteit van je klantenservice en draag je bij tot de betere work-life balance van je medewerkers.
Kortom, je voert je werk uit waar en wanneer je wilt, zonder dat je bereikbaarheid én je veiligheid hieronder lijdt.
Is de interne werking van je bedrijf gestroomlijnd met een cloud-communicatie oplossing – ook over de verschillende vestigingen heen? Dan kan je die efficiëntie verder trekken naar je externe communicatie. Zo leg je je focus op een optimale customer-centricity, en maak je het verschil met als einddoel en resultaat: een verhoogde customer engagement.
Benieuwd wat cloud communicatie voor jouw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact op met ons. We bekijken het graag samen met jou.