Titel

Destiny: Partners bepalen de diensten

Category
In het nieuws
Aangemaakt op
Geschreven door
admin
Cloud

Destiny aast op de top van de Nederlandse zakelijke telecommarkt. De overnames van Motto begin vorig jaar en DSD Business Internet deze maand zijn daarin belangrijk. CEO Daan De Wever spreekt vrijuit. “Destiny heeft de ambitie om de derde zakelijke provider in Nederland te worden.

Het Belgische Destiny heeft onlangs bekendgemaakt dat het de acquisitie heeft gedaan van DSD Business Internet uit Deurne. De Brabantse aanbieder biedt connectiviteitsdiensten zoals zakelijk internet, managed voice en datacenterdiensten via partners aan middelgrote mkb-klanten in heel Nederland. Het bedrijf, de twee eigenaren en het team worden volledig geïntegreerd in Destiny.

Degelijk bedrijf

CEO Daan De Wever van Destiny beschrijft DSD als een ‘uitstekend en degelijk bedrijf’ en roemt de innovatieve speler. “DSD heeft zijn infrastructuur en interconnectiecontracten met alle grote spelers zéér goed geregeld”, zegt De Wever. “Na de overname van Motto hebben we altijd de ambitie uitgesproken om ook in Nederland connectiviteit te kunnen bieden. Die kun je zelf bouwen of een bedrijf overnemen. We hebben voor het laatste gekozen.”

De overname van DSD sluit volgens De Wever goed aan bij Motto. Nederlandse partners van Destiny kunnen nu rechtstreeks connectiviteit bieden omdat de interconnects van DSD hen ook de ‘last mile’ naar klanten geven. Ideaal in combinatie met het Flux-platform van Motto. Flux is Motto’s communicatieplatform waar resellers clouddiensten van meerdere merken in één omgeving kunnen inkopen, beheren en verkopen. “Flux biedt ook verbindingen, interconnectie, provisioning, levering, billing, monitoring en meer en daardoor kunnen partners zich focussen op verkoop. Ze hebben de vrijheid om slimme keuzes te maken en klanten te laten kiezen. Flux is snel, agnostisch en generiek. Dat is vandaag de dag cruciaal”, aldus De Wever.

Toegevoegde waarde

De Wever wil partners beter, makkelijker en sneller helpen met het ontwikkelen van diensten. “Het gaat om toegevoegde waarde op connectiviteit. Om onze groei te ondersteunen, hebben we afgelopen jaar veel tijd en energie geïnvesteerd in het optimaliseren van onze netwerkinfrastructuur, interconnectie, datacenters en security.

‘Partners moeten slimme keuzes kunnen maken’

We hebben nu een agnostisch platform voor partners en daar plukken we de vruchten van”, zegt De Wever. “Zo is meer security geïntegreerd in Flux en sinds 1 april hebben partners toegang tot alle securitydiensten van Destiny die ze in de cloud kunnen aanbieden aan klanten. Op korte termijn komen daar Office365 en Teams van Microsoft bij. Partners hebben zo meer keuzevrijheid in Flux om bundels te bouwen met mobiel, security en werkplekapplicaties.”

Partner bepaalt

Partners worden volgens De Wever actief betrokken bij productontwikkeling, onder andere via het nieuwe Partner Advisory Board waarin partners deelnemen. “Hoe kunnen wij bepalen welke diensten in de toekomst moeten worden ontwikkeld?

Eindklanten weten wat zij nodig hebben en partners kennen hen het beste”, zegt De Wever. “Het bedenken van nieuwe producten en diensten ligt dus grotendeels bij de Partner Advisory Board. Via de Board ondersteunen we hen ook met marketing, training en partnerdagen in een marketingplan. Zo kunnen partners zich voor honderd procent richten op geld verdienen met commerciële clouddiensten.”

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.