Destiny maakt communicatie voor bedrijven 100 procent mobiel met SmartMobile
Brussel, 23 maart 2018 – Destiny, aanbieder van cloudcommunicatie-oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen, lanceert SmartMobile. Daarmee breiden bedrijven de functionaliteiten die ze op kantoor hebben met een vaste infrastructuur uit naar mobiele applicaties. Zo zijn medewerkers ook buiten kantoor makkelijk te bereiken, en kunnen ze zelf hun beschikbaarheid bepalen. Zij dragen met andere woorden een volledige telefooncentrale op zak.
Met SmartMobile zijn werknemers overal professioneel bereikbaar, en dit met slechts één nummer. Volgens Daan De Wever, CEO en oprichter van Destiny, is dit een logische stap: “Voor privégebruik is iedereen al bijna 100 procent mobiel. We gebruiken onze smartphone voor tal van toepassingen, overal en op elk moment. Maar in de bedrijfswereld is dat nog niet het geval.”
Vast en mobiel worden met SmartMobile volledig geïntegreerd, zodat geen enkele communicatie verloren gaat. Werknemers zijn altijd en overal bereikbaar, maar kunnen zelf bepalen welke communicatie ze beantwoorden of raadplegen. De scheiding tussen privé en werk is niet meer zo duidelijk als vroeger – denk maar aan het thuiswerken. De communicatie-infrastructuur van elk bedrijf moet deze evolutie dan ook volgen.
Vermoedelijk zal dit in de toekomst leiden tot een 100 procent mobiele wereld. Maar zover is het nog niet. Destiny kijkt samen met zijn klanten en partners hoe vast en mobiel optimaal kan worden geïntegreerd binnen het bedrijfsnetwerk, zodat de efficiëntie van de bedrijfscommunicatie wordt verhoogd en bepaalde dure investeringen in infrastructuur overbodig worden.
Het startschot van het nieuwe aanbod vond plaats op het Destiny-partnerevent, waar het mobiel concept aan de partners werd toegelicht. Vanaf april stoomt Destiny hen volledig klaar met trainingen en webinars, en in mei is SmartMobile dan officieel beschikbaar. Daan De Wever: “Destiny denkt mee met zijn partners en we helpen hen om hun businessmodel te vernieuwen zodat ze zich kunnen onderscheiden in de markt met een sterke propositie”.
Over Destiny
Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van cloudcommunicatie-oplossingen en richt zich vooral op kleine en middelgrote innovatieve ondernemingen. Met 140 medewerkers en een verwachte jaaromzet voor 2018 van 42 miljoen euro groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt. Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanop elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT naadloos in elkaar overvloeien in de achterliggende architectuur. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant, én aanpasbaar zijn aan de toekomstige behoeften. Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 11.500 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven zoals Cevora, Ecover, Gabriëls, Katoen Natie, McDonald’s, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB.