Destiny CEO Daan De Wever door Data News redactie verkozen tot ICT Personality of the Year
Brussel, 17 mei 2019 – Daan De Wever (38), CEO en medeoprichter vanDestiny – de Belgische aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen – is door het Belgische ICT-vakblad Data News verkozen tot ICT Personality of the Year. De prijs werd uitgereikt op 16 mei tijdens de 20e editie van de Data NewsAwards for Excellence, een jaarlijks evenement dat ondernemingen bekroont die het afgelopen jaar een sterke impact hadden op het ICT-ecosysteem. De winnaars worden bepaald door een professionele jury bestaande uit IT-prominenten.
De ICT Personality of the Year award wordt als enige prijs gekozen door de redactie van Data News zelf. Belangrijke criteria zijn onder meer het afgelegde parcours, de sterke persoonlijkheid, het ondernemerschap en de visibiliteit in de sector. De redactie loofde vooral de sterke ondernemingszin en uitgesproken ambitie van Daan De Wever én de spectaculaire groei van Destiny, waarmee hij duidelijk zijn stempel heeft weten te drukken op het Belgische IT-landschap.
Daan De Wever, CEO en medeoprichter van Destiny:
“Ik ben heel blij met deze mooie erkenning. Het is de bekroning van een parcours dat ik elf jaar geleden met mijn jongere broer Samuel ben gestart. Het succesverhaal van Destiny is ook aan hem te danken en de erkenning die ik nu krijg met deze award komt ook hem toe. Samen hebben we Destiny op een constante en duurzame wijze opgebouwd van een slaapkamerbedrijf tot de snelst groeiende B2B cloudtelecomspeler in België met een bijgestelde vooropgestelde omzet van 65 miljoen euro voor dit jaar. Ik ben er trots op dat we vandaag in de KMO-markt, voornamelijk dankzij onze snelheid en flexibiliteit, een challenger zijn waar niemand nog om heen kan. En hier stopt onze ambitie zeker niet. We veroveren momenteel volop de Nederlandse markt, een belangrijke stap in onze ambitie om uit te groeien tot een Europese onafhankelijke virtuele operator.”
Destiny door de jaren heen
Toen Samuel De Wever in 2008 voorstelde om het failliete telecombedrijfje E-Leven over te nemen, stapte broer Daan De Wever mee in het verhaal. De oprichting van Destiny was een feit. Samen zouden de ondernemers-broers Proximus uitdagen in de B2B markt door gebruik te maken van het bestaande kabelnetwerk. Ze vonden een technologie waardoor ze via de koperdraden een snelheid konden bieden die vijftig keer hoger lag dan wat de grote operatoren toen konden aanbieden.
In 2009 werd Marc Destrée aangetrokken als externe CEO en rondden ze samen de eerste investeringsronde succesvol af. In 2013 werd Joachim Lauwers aangesteld als Sales en Marketing Director en in 2015 nam Daan het roer over als CEO van Marc Destrée. Destiny was toen gegroeid tot een bedrijf van 10 miljoen euro. Daarna volgden in sneltreinvaart verschillende overnames van respectievelijk Ergatel, Meritel en IT101 waardoor Destiny transformeerde van een telecom naar een cloud operator. In 2017 stapt Mentha Capital in als nieuwe investeerder. Daan koestert internationale ambities en zet in 2018 met het verse kapitaal een eerste stap door de overname van het Nederlandse Motto Communications. Met de overnames van Belgium Telecom en DSD Business Internet eerder dit jaar en nog bijkomende overnames op de planning later op het jaar, werkt hij verder aan de lokale en Europese ambitie van Destiny nu met meer dan 160 medewerkers, meer dan 12.000 professionele klanten en een bijgestelde vooropgestelde omzet van 65 miljoen euro voor 2019.
Over Destiny
Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen en richt zich vooral op kleine en middelgrote innovatieve ondernemingen. Met meer dan 160 medewerkers, verspreid over België en Nederland, en een jaaromzet in 2018 van 42 miljoen euro groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt.
Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.
Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 12.000 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Cevora, Democo, DPD, Ecover, Gabriëls, Interparking, Katoen Natie, McDonald’s, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB.